Επίκεντρο του προγράμματός μας Transforming Future Museums είναι η Διεθνής Ακαδημία Μουσείων (International Museum Academy), η οποία θα πραγματοποιηθεί στην Αθήνα (12–23 Οκτωβρίου 2016) και στην Θεσσαλονίκη (2–13 Νοεμβρίου 2016) και θα περιλαμβάνει μία σειρά εντατικών, σεμιναρίων σε τέσσερις καίριους για τον κλάδο των μουσείων θεματικούς τομείς: Διοίκηση και Διαχείριση Έργου (Project Management), Επιμέλεια και Σχεδιασμός Εκθέσεων (Developing Exhibitions), Χρηματοδότηση και Ανάπτυξη Οικονομικών Πόρων (Fundraising and Income Generation) και Ανάπτυξη Νέου Κοινού (Audience Development). Η Ακαδημία θα επαναληφθεί και με μικρότερες εκδοχές σε περιφερειακούς κόμβους ανά την Ελλάδα.
Οι συμμετέχοντες θα έχουν την ευκαιρία να μοιραστούν τις ιδέες και την εμπειρία τους, να ενημερωθούν για τις τρέχουσες τάσεις, και να λάβουν τις απαραίτητες δεξιότητες ώστε να ανταποκριθούν στις ευκαιρίες, τις προκλήσεις και τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο μουσειακός και πολιτιστικός τομέας στην Ελλάδα.
Καταξιωμένοι επαγγελματίες και καθηγητές από την Βρετανία, σε συνεργασία με έμπειρους προσκεκλημένους τόσο από τον διεθνή χώρο όσο και από την Ελλάδα, θα δουλέψουν σε εντατικά τμήματα με τους συμμετέχοντες σε ένα πρόγραμμα σεμιναρίων που θα περιλαμβάνει εργαστήρια, case studies, συζητήσεις, one-to-one tutorials και διαδικτυακές συνεδρίες συμβουλευτικής και υποστήριξης, στοχεύοντας στη δημιουργία ενός χώρου ουσιαστικού διαλόγου και ανταλλαγής καλών πρακτικών. Τα εργαστήρια θα προσαρμόζονται κάθε φορά, προκειμένου να ανταποκριθούν στις συγκεκριμένες ανάγκες των συμμετεχόντων, στο επίπεδο και στις προσδοκίες τους, καθώς και στις ιδιαίτερες τοπικές συνθήκες.
Το πρόγραμμα πραγματοποιείται με δωρεά του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος.
Τμήματα της Ακαδημίας:
Project Management for Museums
(Διοίκηση και Διαχείριση Έργου)
Το εργαστήριο απευθύνεται σε επαγγελματίες που επιθυμούν να αναπτύξουν δεξιότητες στην διοίκηση και διαχείριση έργων. Οι συμμετέχοντες θα έχουν την δυνατότητα να λάβουν πρακτικές γνώσεις σε θέματα που αφορούν στον καθορισμό και σχεδιασμό ενός έργου, στην οργάνωση του χρονικού και οικονομικού προγραμματισμού, στη βέλτιστη κατανομή και εξομάλυνση πόρων, καθώς και στην αξιολόγηση των αποτελεσμάτων ενός project.
- Project Management Toolkit (PDF, 4 mb)
Καθηγήτρια:
- Sara Hilton – Σύμβουλος Μουσείων και Πολιτιστικών Οργανισμών
Έχει διατελέσει Διευθύντρια του Heritage Lottery Fund, και Διευθύντρια Συντονισμού Έργων στο National Museums Liverpool, ιδρυτικό μέλος του Capital Projects Network.
Αθήνα 12–16 Οκτωβρίου 2016 |
Θεσσαλονίκη 2–6 Νοεμβρίου 2016 |
Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, (ΕΜΣΤ) Λεωφ. Καλλιρρόης & Αμβρ. Φραντζή 117 43 Αθήνα |
Μουσείο Φωτογραφίας Λιμάνι Θεσσαλονίκης (Αποθήκη A’) Ναυάρχου Βότση 3 546 24 Θεσσαλονίκη |
Developing Exhibitions
(Επιμέλεια και Σχεδιασμός Εκθέσεων)
Το εργαστήριο έχει σχεδιαστεί για επαγγελματίες που εξειδικεύονται στην επιμέλεια και την διαχείριση εκθέσεων. Οι συμμετέχοντες θα έχουν την ευκαιρία να έρθουν σε επαφή με σύγχρονες μεθοδολογίες και προσεγγίσεις σχετικά με την ανανέωση των μονίμων συλλογών, την οργάνωση περιοδικών εκθέσεων και την παραγωγή αποτελεσματικού ερμηνευτικού υλικού.
- Developing Exhibitions Toolkit (PDF, 982 kb)
Καθηγήτρια:
- Susan Lord – Επιμελήτρια εκθέσεων στο Bury Art Museum & Sculpture Centre
Διδάσκει στο Manchester Metropolitan University.
Αθήνα 12–16 Οκτωβρίου 2016 |
Θεσσαλονίκη 2–6 Νοεμβρίου 2016 |
Μουσείο Μπενάκη Πειραιώς 138 & Ανδρονίκου 118 54 Αθήνα |
Κρατικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης Κέντρο Σύγχρονης Τέχνης Λιμάνι Θεσσαλονίκης (Αποθήκη B1) |
Fundraising and Income Generation
(Χρηματοδότηση και Ανάπτυξη Οικονομικών Πόρων)
Το εργαστήριο απευθύνεται σε επαγγελματίες που επιθυμούν να εξερευνήσουν νέες πρακτικές χρηματοδότησης. Οι συμμετέχοντες θα αποκτήσουν όχι μόνο τις απαραίτητες γνώσεις αλλά και τα αναγκαία εργαλεία για τον εντοπισμό και την ανάπτυξη οικονομικών πόρων χρησιμοποιώντας διάφορες πηγές όπως χρηματοδότες, συγκέντρωση προσφορών και δωρεών, χορηγίες, και προγράμματα μελών.
- Fundraising and Income Generation Toolkit (PDF, 2 mb)
Καθηγήτρια Αθήνας:
- Αnita Van Mil – Σύμβουλος Μουσείων και Πολιτιστικών Οργανισμών
Έχει διατελέσει Διευθύντρια του Netherlands Museums Association.
Καθηγήτρια Θεσσαλονίκης:
- Henrietta Hopkins – Σύμβουλος Μουσείων και Οργανισμών Πολιτιστικής Κληρονομιάς
Έχει διατελέσει Διευθύντρια Διεθνών Υποθέσεων και Στρατηγικού Marketing στο Museums, Libraries and Archives Council, Επίτιμη Γραμματέας του International Council of Museums (ICOM) UK, είναι ιδρυτικό μέλος του Museums Marketing Group.
Αθήνα 19–23 Οκτωβρίου 2016 |
Θεσσαλονίκη 9–13 Νοεμβρίου 2016 |
Μουσείο Μπενάκη Πειραιώς 138 & Ανδρονίκου 118 54 Αθήνα |
Μουσείο Βυζαντινού Πολιτισμού Θεσσαλονίκης Λεωφόρος Στρατού 2 546 40 Θεσσαλονίκη |
Audience Development
(Ανάπτυξη Νέου Κοινού)
Το εργαστήριο έχει σχεδιαστεί για επαγγελματίες που επιθυμούν να αναπτύξουν και να εφαρμόσουν πρακτικές προσέλκυσης νέου κοινού. Στο τέλος του εργαστηρίου οι συμμετέχοντες θα είναι σε θέση να αναγνωρίσουν νέους τρόπους δημιουργίας παραγωγικών δεσμών με τις κοινότητες της περιοχής τους, να εφαρμόσουν πιο άμεση επικοινωνία με το υπάρχον κοινό τους και να αυξήσουν την βιωσιμότητά των οργανισμών τους.
- Audience Development Toolkit (PDF, 4 mb)
Καθηγήτρια:
- Sarah Boiling – Σύμβουλος Μουσείων και Πολιτιστικών Οργανισμών
Έχει διατελέσει Διευθύντρια του The Audience Agency.
Αθήνα 19–23 Οκτωβρίου 2016 |
Θεσσαλονίκη 9–13 Νοεμβρίου 2016 |
Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, (ΕΜΣΤ) Λεωφ. Καλλιρρόης & Αμβρ. Φραντζή 117 43 Αθήνα |
Κρατικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης Κέντρο Σύγχρονης Τέχνης Λιμάνι Θεσσαλονίκης (Αποθήκη B1) |
Βασικές πληροφορίες της Ακαδημίας
Διάρκεια |
Τα εργαστήρια έχουν διάρκεια πέντε ημέρες:
Τρεις και έξι μήνες μετά το τέλος των μαθημάτων θα πραγματοποιηθεί μία σειρά συμπληρωματικών (follow-up) συναντήσεων μέσω διαδικτύου. |
Γλώσσα | Τα εργαστήρια θα διεξαχθούν στην αγγλική γλώσσα. |
Κόστος εγγραφής | €25 ανά εργαστήριο |
Αιτήσεις
Για να δηλώσετε συμμετοχή, συμπληρώστε την ηλεκτρονική φόρμα αίτησης έως τις 19 Σεπτεμβρίου 2016 (23.59).
Στην αίτησή σας μπορείτε να επιλέξετε μέχρι δύο εργαστήρια.
Κόστος εγγραφής: €25 ανά εργαστήριο το οποίο θα πρέπει να καταβληθεί μόλις λάβετε επιβεβαίωση της συμμετοχής σας.
Πώς μπορώ να καταβάλω το κόστος εγγραφής;
Μόλις λάβετε επιβεβαίωση της συμμετοχής σας, μπορείτε να προχωρήσετε στην πληρωμή της εγγραφής με έναν από τους παρακάτω τρόπους:
- Mε μετρητά ή με πιστωτική/χρεωστική κάρτα στα γραφεία μας στην Αθήνα (Πλατεία Κολωνακίου 17, 106 73 Αθήνα), Δευτέρα έως Παρασκευή, 09.00–14.30.
- Mε κατάθεση σε οποιοδήποτε υποκατάστημα της Alpha Bank μέσω συναλλαγής ΕΠΕΣ ή με μεταφορά χρημάτων μέσω e-banking, στο λογαριασμό του British Council:
Citibank – Αριθμός λογαριασμού: 0/444215/003IBAN: GR 5108400010000000444215003
Αναγράψετε το όνομά σας με την ένδειξη «IMA» στο πεδίο «Αιτιολογία» του καταθετήριου αποκόμματος (π.χ. Ελένη Παπανικολάου, IMA) και στείλετε την απόδειξη ηλεκτρονικά στη διεύθυνση Dina.Ntziora@britishcouncil.gr.
Γενικοί όροι
- Διατηρούμε το δικαίωμα να κάνουμε αλλαγές στο περιεχόμενο του προγράμματος.
- Δεν μπορούμε να εγγυηθούμε τη θέση σας στο πρόγραμμα μέχρι να γίνει η αποπληρωμή του ποσού της εγγραφής, το οποίο θα πρέπει να καταβληθεί τουλάχιστον πέντε ημέρες πριν την έναρξη του εργαστηρίου.
- Δεν είναι δυνατή η επιστροφή του ποσού της εγγραφής μετά το ξεκίνημα του εργαστηρίου.
- Ο αριθμός των συμμετεχόντων σε κάθε μάθημα δεν θα υπερβαίνει τους 18.
- Οι συμμετέχοντες θα πρέπει να παρακολουθήσουν όλες τις ημέρες των μαθημάτων.
Πληροφορίες
Για περισσότερες πληροφορίες, επικοινωνήστε με την Ντίνα Ντζιώρα:
Dina.Ntziora@britishcouncil.gr | |
Τηλέφωνο | 210 369 2358 |