Η ενότητα παραγωγής γραπτού λόγου (writing) μπορεί να είναι το πιο τρομακτικό μέρος των εξετάσεων Αγγλικών για πολλούς υποψηφίους, αλλά δεν θα έπρεπε να είναι. Σε αντίθεση με την ενότητα κατανόησης γραπτού (reading) και προφορικού (listening) λόγου, δεν θα υπάρχουν λέξεις που δεν γνωρίζετε, επειδή εσείς θα επιλέξετε όλες τις λέξεις που θα γράψετε! Και σε αντίθεση με την παραγωγή προφορικού λόγου (speaking), έχετε χρόνο να σκεφτείτε και να προετοιμαστείτε με τον δικό σας ρυθμό χωρίς να σας παρακολουθεί κανείς.
Αυτό το άρθρο διερευνά τους διαφορετικούς τύπους θεμάτων που πέφτουν συχνά στις εξετάσεις και το πού μπορεί να εμφανιστούν. Λάβετε υπόψη ότι για τις πιο πρόσφατες πληροφορίες σχετικά με τη μορφή των εξετάσεων θα πρέπει πάντα να ενημερώνεστε πάντα από τις τις ιστοσελίδες IELTS ή Cambridge English όπου μπορείτε επίσης να βρείτε παραδείγματα ερωτήσεων και κειμένων.
Για υποψήφιους IELTS , μπορείτε να κάνετε πρακτική εδώ δωρεάν online τεστ Academic Writing ή εδώ General Training Writing τεστ. Μπορείτε επίσης να προετοιμαστείτε για τις γραπτές απαντήσεις IELTS Writing answer sheet.
Έκθεση ιδεών
Πού εμφανίζεται
Μέρος 1 των First, First for Schools, Advanced και Proficiency ως υποχρεωτική ερώτηση.
Τι είναι και για ποιον προορίζεται;
Η έκθεση ιδεών είναι ένα ακαδημαϊκό γραπτό κείμενο. Γράφεται από μαθητές για το δάσκαλο ή τον καθηγητή τους και ο τόνος πρέπει να είναι ουδέτερος.
Πώς μπορώ να γράψω μια καλή έκθεση ιδεών;
Διαβάστε προσεκτικά την ερώτηση. Στις περισσότερες εξετάσεις θα σας δοθούν κάποια σημεία περιεχομένου που θα πρέπει να συμπεριλάβετε και ίσως κάποια άλλα που θα πρέπει να επινοήσετε. Βεβαιωθείτε ότι συμπεριλαμβάνετε όλα αυτά για να απαντήσετε σωστά στην ερώτηση.
Μόλις αποφασίσετε για το περιεχόμενό σας, παραμείνετε στο θέμα. Το γραπτό περιεχόμενό σας θα πρέπει να είναι απρόσωπο, οπότε αποφύγετε τη χρήση προσωπικών εξιστορήσεων και προσπαθήστε να διατηρήσετε τα παραδείγματα γενικά.
Επιστολή ή μήνυμα ηλεκτρονικής αλληλογραφίας
Πού εμφανίζεται;
Μπορεί να εμφανιστεί στο Μέρος 2 των First, First for Schools, Advanced και Proficiency ως προαιρετική ερώτηση.
Τι είναι και για ποιον προορίζεται;
Ένα email ή μια επιστολή είναι ουσιαστικά το ίδιο πράγμα σε μια εξέταση. Διαβάστε την ερώτηση για να δείτε σε ποιον απευθύνεται η επιστολή, ώστε να αποφασίσετε για το επίπεδο της απαιτούμενης τυπικότητας και για το πόσο το άτομο αυτό γνωρίζει ήδη το περιεχόμενο της επιστολής σας. Γράφετε απάντηση σε επιστολή τους ή είστε εσείς αυτός που ξεκινά την επικοινωνία;
Πώς μπορώ να γράψω μια καλή επιστολή ή ένα καλό email;
Όπως και με μια έκθεση ιδεών, διαβάστε την ερώτηση και σημειώστε τι πρέπει να συμπεριλάβετε. Μην περιλαμβάνετε άσχετες πληροφορίες. Για παράδειγμα, αν γράφετε μια επιστολή στον διευθυντή σας για ένα πρόβλημα, μην συστηθείτε - ο διευθυντή σας, σας γνωρίζει!
Πριν αρχίσετε να γράφετε, σκεφτείτε το λόγο για τον οποίο γράφετε. Θέλετε να παραπονεθείτε, να ζητήσετε μια χάρη ή να προσφέρετε κάτι; Βεβαιωθείτε ότι τόσο το περιεχόμενο όσο και ο τόνος είναι κατάλληλοι για τον λόγο που γράφετε.
Λόγος που γράφουμε (και πιθανό στυλ) | Χρήσιμες φράσεις |
διαμαρτυρία (μάλλον επίσημο) | I feel I must draw… to your attention. I was disappointed to find / see that... |
για να ζητήσετε μια χάρη (μάλλον ουδέτερο έως ανεπίσημο) | I was wondering if you could… Would it be possible (for me) to…? |
για να κάνετε μια προσφορά ή μια συμφωνία (μάλλον ουδέτερο έως ανεπίσημο) | How would you like to…? Would you be interested in ...ing…? You are very welcome to stay at my place / use my office / car / bike. |
για να προσφέρετε συμβουλές (μάλλον ουδέτερο έως ανεπίσημο) | Have you considered … ing…? You shouldn’t …. Try not to worry / overthink it…. |
για να μοιραστείτε μια εμπειρία ή γνώμη (μάλλον ουδέτερο έως επίσημο) (Προσοχή με αυτό - μερικές φορές εμφανίζεται στο Advanced ή στο Proficiency και μοιάζει περισσότερο με άρθρο με τη μορφή "επιστολής προς τον συντάκτη". Πάντα να διαβάζετε την ερώτηση για να ελέγχετε ποιος είναι ο αναγνώστης.) |
I am writing in response to your request for readers’ experiences of / thoughts on... |
Κριτική
Πού εμφανίζεται;
Μπορεί να εμφανιστεί στο Μέρος 2 των First, First for Schools, Advanced και Proficiency ως προαιρετική ερώτηση.
Τι είναι και για ποιον προορίζεται;
Μια κριτική βοηθά τους ανθρώπους να αποφασίσουν αν θέλουν να δουν μια ταινία, να διαβάσουν ένα βιβλίο ή να αγοράσουν ένα προϊόν οποιουδήποτε είδους. Οι κριτικές δημοσιεύονται σε περιοδικά και ιστότοπους και διαβάζονται από ένα ευρύ φάσμα ανθρώπων, μερικοί από τους οποίους δεν έχουν τα ίδια γούστα με εσάς.
Πώς μπορώ να γράψω μια καλή κριτική;
Εκφράστε τη γνώμη σας, αλλά λάβετε υπόψη ότι δεν αναζητούν όλοι τα ίδια χαρακτηριστικά. Προσωπικά, δεν μου αρέσουν ιδιαίτερα οι ρομαντικές κομεντί, αλλά ακόμη και εγώ μπορώ να δω ότι το Όταν ο Χάρι συνάντησε τη Σάλι είναι καλό - έχει πραγματικό χιούμορ, συναισθηματική ένταση και είναι εξαιρετικά δημοφιλές ακόμη και σήμερα. Θα έπρεπε να παραδεχτώ όλα αυτά τα πράγματα σε μια κριτική γιατί, πάνω απ' όλα, μια κριτική πρέπει να είναι χρήσιμη.
Άρθρο
Πού εμφανίζεται;
Μπορεί να εμφανιστεί στο Μέρος 2 του First, First for Schools και Proficiency ως προαιρετική ερώτηση.
Τι είναι και για ποιον προορίζεται;
Στις εξετάσεις, ένα άρθρο είναι μια "έκφραση γνώμης" - πρέπει να διασκεδάζει και να ενημερώνει τους ανθρώπους. Όπως οι κριτικές, έτσι και τα άρθρα δημοσιεύονται σε περιοδικά και ιστότοπους και διαβάζονται από ένα ευρύ φάσμα ανθρώπων, οπότε δεν θα πρέπει να κάνουν πολλές υποθέσεις για τον αναγνώστη.
Πώς μπορώ να γράψω ένα καλό άρθρο;
Να γράφετε ενδιαφέροντα πράγματα. Εάν το θέμα της ερώτησης δεν σας κεντρίζει, επιλέξτε άλλη ερώτηση. Αν έχετε παθιασμένα συναισθήματα γι' αυτό, υπέροχα, αλλά να είστε έτοιμοι να υποστηρίξετε τις ιδέες σας με λόγους ή/και παραδείγματα, και αν το κάνετε αυτό σε επίπεδο Proficiency, θα πρέπει να αναγνωρίσετε και την αντίθετη άποψη. Και πάλι, διαβάζετε άρθρα στα αγγλικά στο διαδίκτυο ή σε περιοδικά για να πάρετε μια ιδέα του ύφους.
Αναφορά
Πού εμφανίζεται;
Μπορεί να εμφανιστεί στο Μέρος 2 των First, Advanced και Proficiency ως προαιρετική ερώτηση.
Τι είναι και για ποιον προορίζεται;
Μια αναφορά ενημερώνει τον αναγνώστη για κάτι που συνέβη, για παράδειγμα για ένα γεγονός ή για τα αποτελέσματα μιας έρευνας. Θα πρέπει να αξιολογήσετε το γεγονός ή να συνοψίσετε τα αποτελέσματα και να γράψετε ένα συμπέρασμα, το οποίο μπορεί να περιλαμβάνει τις συστάσεις σας.
Οι αναφορές είναι συχνά για το αφεντικό σας ή για έναν δάσκαλο.
Πώς μπορώ να γράψω μια καλή αναφορά;
Χρησιμοποιήστε υπο-επικεφαλίδες. Φανταστείτε να διαβάζατε αυτό το άρθρο σε ιστολόγιο χωρίς υπο-επικεφαλίδες - πιθανότατα θα νιώθατε εντελώς χαμένοι! Εκτός από το ότι είναι χρήσιμες για τον αναγνώστη, οι υπο-επικεφαλίδες...
- σας βοηθούν να οργανώσετε τις σκέψεις σας
- δείχνουν στον εξεταστή ότι καταλαβαίνετε πώς γράφεται μια αναφορά
Διαβάστε την ερώτηση και προσδιορίστε το απαιτούμενο περιεχόμενο (π.χ. πώς διεξήχθη η έρευνα, τα ευρήματα, τις συστάσεις σας). Αυτό το περιεχόμενο θα αποτελέσει τα (συνήθως τρία) κομμάτια της έκθεσής σας, καθεμία από τις οποίες θα έχει έναν υπότιτλο.
Έκθεση με προτάσεις
Πού εμφανίζεται;
Μπορεί να εμφανιστεί στο Μέρος 2 στο Advanced και το Proficiency ως προαιρετική ερώτηση.
Τι είναι και για ποιον προορίζεται;
Σκοπός μιας έκθεσης με προτάσεις είναι να κάνει μια πρόταση ή προτάσεις με βάση μια τρέχουσα κατάσταση ή κάτι που έχει συμβεί. Αν και είναι παρόμοια με μια αναφορά, η διαφορά είναι ότι η αναφορά επικεντρώνεται κυρίως στο παρελθόν ή το παρόν, ενώ η έκθεση με προτάσεις επικεντρώνεται κυρίως στο μέλλον.
Μια έκθεση με προτάσεις μπορεί να απευθύνεται στον προϊστάμενό σας, στο τοπικό συμβούλιο ή σε άλλη αρχή.
Πώς μπορώ να γράψω μια καλή έκθεση με προτάσεις;
Και πάλι, οργανώστε τις ιδέες σας και χρησιμοποιήστε υπο-επικεφαλίδες, για όλους τους λόγους που αναφέρθηκαν στην προηγούμενη ενότητα.
Ιστορία
Πού εμφανίζεται;
Μπορεί να εμφανιστεί στο Μέρος 2 First for Schools ως προαιρετική ερώτηση.
Τι είναι και για ποιον προορίζεται;
Είναι κάτι που διαβάζουμε (και γράφουμε) για διασκέδαση. Αν δεν διαβάζετε ή δεν γράφετε ιστορίες στον ελεύθερο χρόνο σας, αυτή η ερώτηση μπορεί να μην είναι για εσάς.
Πώς μπορώ να γράψω μια καλή ιστορία;
Εξισορροπήστε τον δημιουργικό σας ενθουσιασμό με τον έλεγχο, τόσο τον γλωσσικό έλεγχο (βεβαιωθείτε ότι ξέρετε πώς να εκφράσετε αυτή τη φανταστική ιδέα πριν αρχίσετε να την καταγράφετε!) όσο και τον δημιουργικό έλεγχο (η ιστορία πρέπει να έχει ένα τέλος!)
Τι γλώσσα μπορώ να χρησιμοποιήσω;
Αυτή είναι ίσως η ερώτηση στην οποία θα έχετε τη μεγαλύτερη ελευθερία να αναδείξετε τη γλώσσα σας. Μπορείτε να αφήσετε τη φαντασία σας να οργιάσει και να συμπεριλάβετε όλες τις καλύτερες λέξεις, φράσεις και τη γραμματική σας, αν θέλετε.
Ποιος τύπος γραφής είναι ο ευκολότερος στο Μέρος 2;
Αν θέλετε να δείτε τους καθηγητές των Αγγλικών σας να εκρήγνυνται, κάντε τους αυτή την ερώτηση! ''Εύκολο'' σημαίνει διαφορετικά πράγματα για διαφορετικούς ανθρώπους - σε κάποιους αρέσει η δημιουργική ελευθερία μιας κριτικής ή μιας επιστολής, ενώ άλλους τους τρομάζει. Επιπλέον, θα πρέπει να λάβετε την απόφασή σας εκείνη τη μέρα, διότι:
a. Δεν ξέρετε μέχρι να δείτε την εξέταση ποιες επιλογές θα έχετε για το Μέρος 2.
b. Θα πρέπει να λάβετε την απόφασή σας με βάση τόσο το θέμα όσο και τον τύπο του γραπτού κειμένου.
Για παράδειγμα, μπορεί να αποφασίσετε ότι δεν θέλετε να γράψετε μια έκθεση με προτάσεις επειδή τις βρίσκετε βαρετές, αλλά θέλετε να γράψετε μια κριτική ταινίας επειδή αγαπάτε τις ταινίες. Την ημέρα των εξετάσεων, όμως, δεν υπάρχει θέμα με αναφορά, αλλά υπάρχει η επιλογή έκθεσης με προτάσεις - για ένα τοπικό φεστιβάλ κινηματογράφου!
Όταν κοιτάξετε το Μέρος 2, διαβάστε όλες τις επιλογές και για κάθε μία αναρωτηθείτε: "Πώς μπορώ να εφαρμόσω τις γνώσεις μου για τον κόσμο και το υπέροχο, εκτεταμένο λεξιλόγιό μου σε αυτή την ερώτηση;" Κάντε το αυτό με ανοιχτό μυαλό, πριν πάρετε την απόφασή σας.
Ένα τελευταίο πράγμα...
Για όλους τους παραπάνω τύπους γραπτού λόγου, θυμηθείτε να οργανώνετε τις ιδέες σας σε παραγράφους και να να χρησιμοποιείτε συνδέσμους για να κατευθύνετε τον αναγνώστη μέσα από τις ιδέες σας. Για παράδειγμα, χρησιμοποιήστε λέξεις όπως moreover, in addition, για να δείξετε ότι ενισχύετε την ίδια ιδέα (συνεχίζετε προς την ίδια κατεύθυνση) και λέξεις και φράσεις όπως however, nonetheless, on the other hand, για να δείξετε ότι εισάγετε μια αντίθετη ιδέα (αλλαγή κατεύθυνσης).